Loading ....
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Duczkach
Biuletyn Informacji Publicznej
Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Duczkach
został stworzony w celu powszechnego
udostępniania informacji publicznej w postaci
elektronicznej
Duczki, ul. Szosa Jadowska 37
05-200 Wołomin
tel: 22 787 72 66
e-mail: sekretariat@zspduczki.wolomin.org
strona: https://zspduczki.wolomin.org/
Zgłoszenia oraz wnioski o przyjęcie do klasy I szkoły podstawowej, dla której organem prowadzącym jest Gmina Wołomin należy składać za pośrednictwem systemu VULCAN na stronie https://naborsp-kandydat.vulcan.net.pl/gminawolomin
 
Informacje ogólne
Do klas I przyjmowane są:
·      dzieci 7 letnie (urodzone w roku 2016) – objęte obowiązkiem szkolnym,
·      dzieci 6 letnie (urodzone w roku 2017) – zgodnie z wolą rodziców, jeżeli dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym, w którym ma rozpocząć naukę w szkole albo posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej,
·      dzieci, którym odroczono rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego.
 
Zasady przyjęć
Do danej szkoły podstawowej przyjmowane są w pierwszej kolejności dzieci zamieszkałe w obwodzie danej szkoły na podstawie zgłoszenia. Dzieci spoza obwodu szkoły, zamieszkałe na terenie Gminy Wołomin, mogą być przyjęte do klasy pierwszej na wolne miejsce na podstawie wniosku.
Kandydaci zamieszkali w obwodzie danej szkoły
Kandydaci zamieszkali w obwodzie danej szkoły podstawowej przyjmowani są na podstawie zgłoszenia. Do zgłoszenia dołącza się oświadczenie o miejscu zamieszkania rodziców kandydata i kandydata, które składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń (art. 151 ust. 2 i 3 ww. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe).
 
Kandydaci spoza obwodu
Przyjęcie kandydata do klasy pierwszej szkoły podstawowej spoza obwodu danej szkoły, zamieszkałego na terenie Gminy Wołomin, odbywa się na podstawie jednolitych kryteriów zgodnie z Uchwałą Nr XLVIII-2/2018 Rady Miejskiej w Wołominie z dnia 31 stycznia 2018 r. w sprawie kryteriów rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Wołomin i określenia dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia, tj:
1)      Rodzeństwo kandydata uczęszcza do wybranej szkoły podstawowej – 4 pkt.;
2)      Kandydat jest zstępnym pracownika danej szkoły podstawowej – 3 pkt. (oświadczenie rodzica).
Kandydaci do klas pierwszych szkół podstawowych pozaobwodowych przyjmowani są w oparciu o liczbę uzyskanych punktów w zależności od spełnianych kryteriów.
We WNIOSKU można wybrać maksymalnie trzy szkoły z określeniem kolejności od najbardziej do najmniej preferowanej.
W sytuacji nieprzyjęcia kandydata zamieszkałego w Gminie Wołomin do żadnej z wybranych szkół system przypisuje go automatycznie do szkoły obwodowej (zgodnie z podanym miejscem zamieszkania).
Rekrutacja kandydata do klasy czwartej sportowej na rok szkolny 2023/2024 prowadzona będzie (poza systemem VULCAN) z uwzględnieniem warunków i kryteriów zawartych w art. 137 ustawy Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zm.).
Warunki:
1)    Bardzo dobry stan zdrowia, potwierdzony orzeczeniem lekarskim wydanym przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.
2)    Pisemna zgoda rodziców na uczęszczanie kandydata do szkoły lub oddziału sportowego.
3)    Pozytywny wynik prób sprawności fizycznej, na warunkach ustalonych przez polski związek sportowy właściwy dla danego sportu, w którym jest prowadzone szkolenie sportowe w danej szkole lub danym oddziale sportowym.
 
TRYB ODWOŁAWCZY
W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych rodzice/ opiekunowie prawni kandydata mogą wystąpić do szkolnej komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
Komisja rekrutacyjna w terminie 3 dni od dnia wystąpienia z wnioskiem przez rodziców/prawnych opiekunów sporządza uzasadnienie.
W terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzice/prawni opiekunowie mogą wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia szkolnej komisji rekrutacyjnej.
Dyrektor rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia szkolnej komisji rekrutacyjnej w terminie 3 dni od otrzymania odwołania.
Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
 
Pokaż informacje o artykule